Domowe musli na odchudzanie

Musli to jedno z ulubionych posiłków wielu pań. Zwłaszcza tych dbających o linię  i zdrowie. Przygotowuje się je szybko i łatwo. Nie zawierają cukru i reszty niezdrowych dodatków.

Musli domowe

Łatwo jest stworzyć je samodzielnie. Każdy domownik może stworzyć specjalną kompozycję musli dla siebie i własnych potrzeb. Wszystkie produkty do stworzenia swojego musli możesz bez trudu kupić w sklepie.

Musli korzystne dla serca i żołądka

– kozie mleko,
– starte jabłko,
– łyżeczka rodzynek,
– odrobina cynamonu,
– otręby,
– płatki jęczmienne.

Kozie mleko jest lekkostrawne w porównaniu z krowim co korzystnie oddziałuje na żołądek.
Składnik tego musli jakim jest jabłko pomaga w kłopotach trawiennych oraz rozpuszcza cholesterol. Błonnik pochodzący z otrębów pobudza perystaltykę jelit oraz ułatwia wypróżnianie. Rodzynki zawierają antyoksydanty chroniące przed chorobami sercowo-naczyniowymi. Zaś cynamon reguluje poziom cukru i łagodzi dolegliwości żołądka.

Musli wspomagające metabolizm

– otręby,
– płatki jęczmienne,
– brzoskwinia,
– jogurt naturalny.

Otręby to źródło błonnika – wypełniają żołądek i dostarczają składników mineralnych. Jogurt naturalny pomaga w utrzymaniu w przewodzie pokarmowym korzystnej flory bakteryjnej, czyli wspomaga odporność. Brzoskwinie to pokłady witaminy z grupy B, C, magnezu, żelaza i wapnia. Pomagają oczyścić organizm z toksyn.

Musli dodające energię i kojące nerwy

– mleko półtłuste,
– orzechy laskowe,
– łyżka migdałów,
– płatki owsiane.

Zawarte w mleku witaminy z grupy B regulują funkcje systemu nerwowego – tutaj uspokajają. Orzechy i migdały to magnez – pomocne przy stresie. Płatki owsiane to energia na cały dzień.
musli_z_owocami

Musli dla dzieci

– gorzka czekolada,
– tłuste mleko,
– płatki kukurydziane,
– miód,
– owoce.

Musli dla dziecka powinno wyglądać tak by zachęcało dziecko do zjedzenia.
Składnik jakim jest mleko jest źródłem witamin A i D oraz wapnia. Czekolada to magnez – źródło energii dla dziecka. Miód zwiększa odporność na choroby. Płatki kukurydziane to przysmak dzieci. Zaś owoce – w zależności od wyboru dotaczają składników odżywczych.

Musli na koncentrację i pamięć

– półtłuste mleko,
– płatki kukurydziane,
– banan,
– łyżka orzechów włoskich,
– łyżka nasion słonecznika,
– kiwi,
– winogrona.

Potas w bananach i winogronach zwiększa chłonność umysłu, gdyż dotlenia mózg. Żelazo w słoneczniku, orzechach  poprawiają wydajność organizmu. Kiwi to witamina C. Mleko – dzięki obecnej witaminie B1 pozwala wyciszyć się.

Musli podczas menopauzy

– mleko sojowe,
– otręby,
– suszone śliwki,
– łyżka siemienia lnianego.

Mleko sojowe i siemię to bogactwo  fitoestrogenów – skuteczne na uderzenia gorąca, bóle głowy i zaburzenia koncentracji. Suszone śliwki pobudzają, chronią przed zawałem, którego ryzyko wzrasta w tym czasie. Otręby zaś pomogą nam zapobiec nadprogramowym kilogramom.

Leave a Reply