10 Przykazań zdrowego odchudzania – jak schudnąć

10 przykazań zdrowego chudnięcia

1. JPM – Jedz Połowę Mniej

Nawet jeśli zmienimy nawyki żywieniowe i zaczniemy jeść zdrowo, to jeśli nie zmniejszymy porcji, szkoda starań. Należy jeść małe porcyjki, często, lecz nie co 15 min, podając je na małym talerzyku. Jest to tak zwana modna obecnie “wizualizacja” czyli sposób na psychiczne nastawienie. Niewielka porcja zapełni mały talerzyk, a my optycznie poczujemy się usatysfakcjonowani.

2. Jedz dla przyjemności

Jedzenie musi być smaczne i dawać nam zadowolenie. Nikt z nas nie wytrzyma długo katowania się potrawami niskokalorycznymi, zdrowymi lecz jałowymi i prędzej, czy później wróci do starych nawyków żywieniowych. Nie wolno nam tego robić! Komponujmy według własnego gustu oryginalne, niskokaloryczne i wartościowe dania stosując np. zamiast soli – zioła, zamiast mleka – jogurt naturalny oraz inne zdrowsze zamienniki.

3. Jedz jak człowiek

Istotne jest to co jemy, ale również to, w jaki sposób jemy. Mamy tysiące nawyków, nie zawsze dobrych i czasami bezwiednie i bezmyślnie sięgamy po jedzenie nie kontrolując, co i w jakich ilościach jemy. Zasady kulturalnego jedzenia są następujące:

  • wyłącz telewizor lub komputer
  • jedz wolniej – by do mózgu dotarła informacja, że jesteśmy syci, potrzeba 15 do 20 minut, zatem zwalniając tempo, zje się mniej i bardziej doceni się smak potraw
  • nie jedz w samochodzie
  • wieczorem omijaj kuchnię

4. Napoje

Podczas kuracji odchudzającej musimy pamiętać o piciu! Przede wszystkim należy pić wodę mineralną ponieważ poprawia ona pracę układu pokarmowego i pomaga wydalać szkodliwe toksyny z organizmu, dodatkowo można eksperymentować smakowe herbatki -zieloną i czerwoną, przyspieszające spalanie tłuszczu. Zaleca się spożywanie ok. 2,5 l płynów dziennie, zwłaszcza jeśli się ćwiczy. Jeśli komuś ciężko przyzwyczaić się do noszenia ze sobą butelki wody, zwracam uwagę, że nie chodzi tu konkretnie tylko o wodę czy inne napoje, bo przecież np. zupa jest również w większej części z wody więc także możemy zaliczyć ją do płynów. Należy unikać bomb kalorycznych w płynie, czyli wszystkich tzw. kolorowych napojów, oraz piwa ponieważ również zawiera sporo pustych kalorii, a na dodatek wzmaga apetyt!

Wodę należy pić małymi łyczkami i nigdy nie popijać w trakcie jedzenia!

5. Pokochaj ruch

Ruch jest naszym największym sprzymierzeńcem! poprawia sprawność i wytrzymałość, pomaga chudnąć oraz zachować nienaganną, smukłą sylwetkę!

  • ruch zmniejsza stres – fizyczne zmęczenie może być tak wielkie, że pozwoli nam zapomnieć o kłopotach. Niemal każdy problem da się “wybiegać” lub “wychodzić”, czasami tylko trzeba zwiększyć dystans. Wysiłek pozwala spojrzeć na świat z odpowiedniej perspektywy! Należy więc wybrać taki rodzaj aktywności, który w danym momencie będzie dla nas relaksem, rozrywką i źródłem satysfakcji.
  • sport pomaga osiągnąć sukces – regularne treningi kształtują nie tylko mięśnie lecz także cechy charakteru takie jak wytrzymałość, systematyczność, wytrwałość, samodyscyplinę! Wysportowany człowiek jest bardziej pewny siebie, inaczej się porusza i tym samym znacznie lepiej jest odbierany przez otoczenie. Sport daje zrównoważenie i spokój wewnętrzny, które emanują na innych.
  • ćwiczenia dla przedłużenia życia – wysiłek fizyczny redukuje stres, tym samym chroniąc nas przed wieloma ciężkimi chorobami, jak wylew, zawał czy nerwica. Ruch powoduje płukanie i wietrzenie organizmu z różnych toksyn, a pocenie się odciąża nasze nerki. Od tempa metabolizmu zależy nasz poziom cukru we krwi, im większe i mocniejsze są nasze mięśnie, tym szybsza jest przemiana materii, im szybszy metabolizm, tym mniejsze ryzyko wystąpienia groźnych chorób. Zatem – ćwiczmy, skaczmy i biegajmy!
  • atrakcyjny wygląd i wieczna młodość – jeśli ćwiczymy i ruszamy się, to mięśnie ładnie modelują nasze ciało, skóra staje się sprężysta, jest dotleniona, a przelewający się przez nią pot udrażnia wszystkie pory, przez co stają się optycznie mniejsze.


6. Co nagle to po diable

Brak systematyczności połączony ze słomianym zapałem wydłuża drogę do celu lub zawsze nas z niej zawraca. Trzeba zatem wykazać się hartem ducha i z całych sił chcieć dokonać tego, co sobie postanowiliśmy. Zrzucić kilogramy to jedno, a utrzymać później stałą wagę to drugie. Lepiej sprawdza się tu zasada małych kroczków, wówczas wynik naszych starań będzie trwalszy. Nie następuje zbytnie przemęczenie, ani zużycie materiału. Pamiętajmy !!! jeśli się głodzimy, nasz organizm tylko czeka na chwilę słabości, by w dwójnasób skumulować tłuszczyk!

7. Happy hours – czyli nie izoluj się

Przystąpienie do diety nie oznacza wykluczenia społecznego, ani tego, że staliśmy się “normalni inaczej”, ani tego, że wstąpiliśmy do ascetycznego bractwa! Nie czujmy się zatem jak osoby pokrzywdzone przez los, nie unikajmy ludzi, bo takie samopoczucie dodatkowo utrudni nam życie. To, że podjęliśmy taką decyzję, że realizujemy taki cel nie oznacza, że w naszym życiu nie mogą pojawiać się przyjemne chwile, które najlepiej z kimś dzielić. Bycie na diecie nie jest karą , a wyborem. Zatem zawsze przed pójściem na jakieś towarzyskie spotkanie, zjedzmy spokojnie swój dietetyczny posiłek, nauczmy się grzecznej asertywności, by nie bać się odmawiać. Kontrolujmy się tak, byśmy mogli cieszyć się dobrym towarzystwem, zamiast unikać go w obawie przed swoimi słabościami.

8. Walcz ze stresem

Stres, lęki i napięcia ograniczają nasze możliwości, nie pozwalają dążyć do wyznaczonego celu, ani cieszyć się życiem. Absolutnie nie wolno zajadać stresu! Musimy nauczyć się relaksować, znaleźć najlepszy dla nas sposób na odpoczynek dla ciała i duszy, który pozwoli zrzucić ciężar stresujących chwil. Dla jednych odprężający jest spacer po lesie, dla innych ciepła kąpiel, albo muzyka. Przede wszystkim powinniśmy nauczyć się tolerancji – mniej rzeczy będzie nas wtedy denerwowało i stresowało.

9. Sen to zdrowie

Nie ma reguły na to ile godzin snu potrzebujemy. Każdy ma swoją normę. Sen pomaga nam się zregenerować, daje energię oraz wpływa na efektywność spalania tłuszczu. Ponadto w czasie snu nie odczuwamy głodu.

10. Nie rezygnuj, pamiętaj o celu i suplementacji

W trakcie diety często pojawia się uczucie utraty entuzjazmu i zanikającej motywacji, zazwyczaj wtedy gdy popadamy w rutynę. Każdy zrzucony kilogram, czy utrzymanie wagi przestają nas cieszyć, bo zdaje się, że jeszcze tyle przed nami i wszystkiego musimy sobie odmawiać. Tracimy zapał do ćwiczeń, niedojadania, a uczucie lekkiego głodu, gdy wstajemy od stołu zaczyna nas denerwować. Są to pierwsze sygnały, że kończy się nam cierpliwość i trzeba być czujnym! W takich chwilach trzeba podjąć decyzję na urozmaicenia i zmiany! Sięgajmy po nowe wyzwania, próbujmy swoich sił w nowych dyscyplinach, zapewnijmy sobie towarzystwo do ćwiczeń, to motywuje – na pewno też nie zrezygnujemy wtedy tak łatwo bo chociażby będzie nam wstyd. Kiedy czujemy “ssanie” w żołądku przekąśmy coś, bo w takiej sytuacji, kiedy kończą się zapasy paliwa, nasz organizm wysyła komunikat “uwaga! doszło do przeciążenia! muszę zmagazynować energię – włączamy oszczędne spalanie”, a tym możemy sobie jedynie zaszkodzić. Dostarczenie energii organizmowi podbuduje nas i doda sił do dalszych zmagań.
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Możemy wówczas spożyć większą ilość kalorii, które i tak w ciągu dnia zostaną spalone. Absolutnie nie wolno wychodzić “o głodzie” nawet jeśli nie mamy ochoty na jedzenie. Śniadanie działa kojąco na naszą psychikę, nie myślimy o jedzeniu i możemy skupiać się na innych czynnościach. Cały swój wysiłek kierujmy na utrzymanie formy, kondycji i perfekcyjny wygląd. Pamiętajmy, że efekty pojawiają się nie tylko, gdy zdrowo i mało jemy, ale głównie wtedy kiedy łączymy to z aktywnością fizyczną.

Cieszmy się małym i gratulujmy sobie sukcesu!

Wszystkie niezbędne składniki mineralne jak i witaminy potrzebne do uzupełniania diety jak i wspomagania odchudzania znajdziesz w naszym sklepie

www.sklepzdrowia.org


www.witaminy-mineraly.pl
www.zdrowe-odzywianie.info.pl
www.annaszubert.pl
www.sklepzdrowia.org

www.grzybica.org
www.luteina.org
www.nopal.pl

Leave a Reply