Dieta na oczy

To co jemy ma rzeczywisty wpływ na stan naszych oczu. Nie ma ku temu wątpliwości.

Zdrowe oczy

Nie jeden z nas prawidłowe widzenie uważa za coś naturalnego i oczywistego. A nie każdy może pochwalić się zupełnie zdrowym wzrokiem. Wraz z biegiem lat ludzki wzrok psuje się, jest to nieuniknione. Na starość dotkną nas prawdopodobnie choroby takie jak jaskra, zaćma lub zwyrodnienie plamki żółtej. Może wcześniej, czyli w młodych latach warto dostarczać oczom składników odżywczych, co opóźni pogarszanie się wzroku.

Witaminy na oczy

Najsilniejszym i najskuteczniejszym sposobem na długoletni dobry wzrok są antyoksydanty.

Walczą one z niebezpiecznymi wolnymi rodnikami, które niszczą zdrowe tkanki oka. Skąd biorą się wolne rodniki? Z powietrza – promieniowania słonecznego, dymu papierosowego, innego zanieczyszczenia środowiska, stresu…. Antyoksydanty bardzo zmniejszają ryzyko pojawiania się przede wszystkim zwyrodnienia plamki żółtej ale też innych chorób oczu.

Pomocny będzie także:
– cynk,
– miedź,
– witamina C i E.

Gdzie je odnajdziemy?

Witamina C znajduje się w wielu produktach, jednak najwięcej w owocach cytrusowych, truskawkach, papryce, brukselce, brokułach.

Z kolei witamina E mieści się w np. awokado, orzechach, kiełkach.

Beta karoten to składnik warzyw pomarańczowych np. marchew, morela, brzoskwinia, albo mocno zielonych np. szpinak.

A co z cynkiem?

Indyk i kurczak, a także w ostrygach, pestkach dyni oraz jajkach.

Dieta na oczy

Co jeszcze jeść aby mieć zdrowy wzrok?

Na pewno będą to ryby, gdyż zwierają kwasy tłuszczowe omega 3, a te działają nie tylko korzystanie na nasz wzrok ale i układ krążenia.
Wybieraj te najbardziej wartościowe, czyli tuńczyk, sardynki, makrela, łosoś, dorsz.

Ponadto jedz porzeczki i jagody, kiedy jest na nie sezon. To samo z winogronami. Zawierają nie tylko antyoksydanty, ale i flawonoidy. Te także są cenne dla prawidłowego widzenia.

Wprowadź do diety też więcej jajek. To bogactwo cysteiny, siarki, lecytyny no i luteiny.

Jeśli lubisz czosnek i cebulę to dobrze bo zawierają siarkę, produkującą glutation, odpowiedzialny ochranianie soczewki oka.

Soja – ona tylko wspomoże oczy, ale też pomoże na wiele innych organów.

Czerwone wino to moc antyoksydantów. Będzie jednak zdrowe tylko w małych ilościach. Lampka wina wystarczy.

Ważną rolę w diecie pełni też oliwa z oliwek. Zastąp nią niezdrowe tłuszcze np. oleje czy smalec.

Leave a Reply