Dieta ma Zimę

Co robisz Zimą ?

Zimą:food2.jpg

  • spędzasz więcej czasu w domu?
  • Ÿodczuwasz większą ochotę na jedzenie?
  • częściej sięgasz po słodycze?
  • Twoja dieta zawiera więcej tłustych/mącznych potraw?
  • podjadasz wieczorami?

Zatem Twoja wątroba może być przeciążona, a Tobie szybko może przybyć nadmiernych kilogramów.

 

Czy wiesz, że w badaniu przeprowadzonym w grupie ok. 600 osób wykazano, że ich dieta w chłodnych miesiącach dostarczała średnio o 86 kcal więcej niż w okresie wiosennym?
Częściej sięgali po produkty bogate w tłuszcz.

Podejmij więc wyzwanie i czuj się lekko zimową porą!

Dlaczego zimą chętniej sięgamy po niezdrową, kaloryczną żywność?

Brakuje nam promieni słonecznych

Przez co mamy często pogorszony nastrój i zwiększoną ochotę na coś słodkiego. Szybko zapadający zmrok sprzyja spędzaniu wieczorów przed telewizorem i sięganiu po słone przekąski i słodkie ciasteczka…

Zimą w Polsce skórna synteza witaminy D pod wpływem promieni słonecznych praktycznie nie zachodzi – a przecież to główne źródło witaminy D dla naszego organizmu, bowiem z pożywieniem dostarczamy zaledwie 20% zapotrzebowania na ten cenny składnik! Warto więc zwłaszcza teraz wzbogacić dietę w witaminę D, bo jak pokazują badania – osoby, u których poziom tej witaminy jest niski, mogą być bardziej skłonne do gromadzenia tłuszczu w organizmie. Prawdopodobnie, gdy występują niedobory witaminy D, kalorie z pożywienia w mniejszym stopniu są przemieniane w energię, a w większym magazynowane jako tkanka tłuszczowa.

Za mało się ruszamy

Bo uważamy, że pogoda nie sprzyja aktywności fizycznej… Po prostu tak nam najłatwiej powiedzieć i nic nie robić!
Zimą nie koniecznie jedynym rozwiązaniem są sporty na śniegu czy w klubach fitness. Zacznij się ruszać. Jak tylko pozwoli aura – spaceruj, biegaj, a nawet przy aktualnych temperaturach jeździj na rowerze. Poza tym w domu wykonuj ulubione ćwiczenia. To doskonały sposób, by poczuć przypływ energii, rozruszać kości i mięśnie oraz spalić trochę kalorii. Dobre samopoczucie fizyczne korzystnie wpłynie na Twój nastrój, ale nie zapomnij zadbać również o odpowiednią dietę!

Złote zasady diety zimą:

  • Jedz regularnie 4-5 posiłków dziennie, dzięki czemu łatwiej będzie Ci utrzymać równowagę cieplną organizmu.
  • Nie wychodź z domu bez śniadania – to nie tylko niezbędna energia na start dla ciała i umysłu, ale również pobudzenie metabolizmu i efektywniejsze spalanie tłuszczu już od rana.
  • Zadbaj o odpowiednią porcję warzyw i owoców (min. 5 razy dziennie, a jak pokazują badania brytyjskiej najlepiej 7 razy dziennie, pamiętając że jedna porcja to 80 gramów. Przy takiej ilości zjadanych warzyw i owoców badani wykazywali największe zadowolenie z życia). Warzywa i owoce są doskonałym źródłem witamin stymulujących układ odpornościowy i dbających o dobry nastrój. Zimne sałatki warto zastąpić posiłkami przyrządzonymi na ciepło, np. pieczonym jabłkiem czy warzywami gotowanymi na parze.
  • Przynajmniej 2-3 razy w tygodniu sięgaj po tłuste ryby morskie, jak śledź, makrela czy łosoś bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3  (Omega 3 concentrate) korzystnie wpływające na organizm w pochmurne dni i dbające o prawidłowe funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego.
  • Wzbogać dietę w chrom (np. Chromium Max 500), który bierze udział w metabolizmie makroskładników odżywczych, jak tłuszcze, białka i węglowodany oraz odgrywa istotną rolę w regulacji poziomu glukozy we krwi, a tym samym wspomaga poskromić nadmierny apetyt i zapobiega nagłym atakom głodu.
  • Zapomnij o białym chlebie i zastąp zwykłą kajzerkę ciemnym pełnoziarnistym pieczywem. Również makaron i ryż stosuj z pełnego ziarna.
  • Wybieraj chude mięso i ograniczaj spożycie tłustych, ciężkostrawnych, mącznych potraw.
  • Unikaj spożywania słonych przekąsek i słodyczy, które tylko chwilowo poprawiają nastrój, a tak naprawdę bardzo łatwo mogą doprowadzić do przybrania na wadze. Jeśli stale odczuwasz pokusę na przekąski, wykorzystaj moc owocu acai (Organic Acai), który bierze udział w regulacji poziomu glukozy we krwi i dba o Twoją sylwetkę, urodę oraz kondycję.
  • Suplementuj witaminę D (D-drops liquid vitamin D), której w okresie jesienno-zimowym brakuje naszemu organizmowi oraz żelazo (Iron Plus), by wzmocnić siły witalne i korzystnie wpłynąć na produkcję czerwonych krwinek.

Już dziś pomyśl o swojej sylwetce, by wiosną… bez kompleksów założyć ulubione ubrania i nie martwić się nadmiarem kilogramów!

 

żródło: Newsletter CaliVita 2014

Leave a Reply

  • chloryn sodu mms
  • Chloryn sodu. Chodzi tu o chloryn sodu NaClO2, z którego pozyskuje się.
    techlandlab.pl